FAQ

Valikoima/saatavuus

Tuotteen poistuminen valikoimasta johtuu yleensä tuotteen pienentyneestä kysynnästä. Ymmärrämme, että oman lempituotteen poistuminen on tottakai ikävää, mutta toivomme, että voit löytää laajasta valikoimastamme uuden suosikin. Lue lisää tuotteistamme täällä: https://blaband.fi/tuoteet/

Tuotteen poistuminen valikoimasta johtuu yleensä tuotteen pienentyneestä kysynnästä. Ymmärrämme, että oman lempituotteen poistuminen on tottakai ikävää, mutta toivomme, että voit löytää laajasta valikoimastamme uuden suosikin. Lue lisää tuotteistamme täällä: https://blaband.fi/tuoteet/

Löydät tuotteitamme useimmista ruokakaupoista. Valikoima vaihtelee myymäläketjuittain. Emme valitettavasti voi myymäläkohtaisesti vastata, onko tiettyä tuotetta saatavilla juuri kyseisessä myymälässä, mutta isoimmat myymäläketjut julkaisevat kauppakohtaiset valikoimansa verkossa ja sovelluksissa.

Tuotteisiin liittyen

Kierrätysohjeet eri tuotteille löytyvät kunkin tuotteen pakkauksesta.

Blå Bandin omistajayritys GB Foods työskentelee maailmanlaajuisesti useissa eri projekteissa, joiden tavoitteena on huolehtia ympäristömme hyvinvoinnista. Jos haluat tietää lisää työskentelystämme kohti kestävämpää tulevaisuutta sekä meneillään olevista hankkeistamme, voit lukea lisää täältä: https://www.thegbfoods.com/protecting-the-environment/

Osassa tuotteistamme on käytetty palmuöljyä oikeanlaisen rakenteen ja maun takaamiseksi, koska tällä hetkellä ei löydy toista vaihtoehtoista ainesosaa halutuilla ominaisuuksilla. Käytämme RSPO:n sertifioimaa palmuöljyä, josta voi lukea lisää tietoa täällä: https://www.rspo.org . Tuemme kestävää palmuöljyn tuotantoa ja investoimme jatkuvasti tutkimukseen ja tuotteidemme kehitykseen.

Pyrimme käyttämään tuotteissamme mahdollisimman vähän lisäaineita. Kun lisäaineita käytetään suoraan tai epäsuoraan, rajoitetaan ne ehdottomaan minimiin. Noudatamme aina elintarvikelainsäädännössä säädettyjä vaatimuksia.
Kaikki Blå Bandin tuotteissa käytetyt lisäaineet ovat elintarviketurvallisuusviranomaisen hyväksymiä. Jotta lisäaine saisi hyväksynnän, tulee sen täyttää tiukat vaatimukset ja läpäistä perusteelliset turvallisuusarvioinnit. Lisäaineen täytyy olla esimerkiksi hyödyllinen kuluttajalle tai tarpeellinen elintarvikkeen käsittelyssä.
Investoimme jatkuvasti tutkimukseen ja tuotteidemme kehitykseen. Meille on ensiarvoisen tärkeää korkean laadun takaaminen tuotteissamme niin maun, koostumuksen kuin säilyvyydenkin kannalta. Vähennämme lisäaineita sitä mukaa, kun löydämme uusia menetelmiä korkean laadun varmistamiseksi ilman lisäaineita. Lisää tietoa elintarvikkeiden lisäaineista löydät Ruokaviraston verkkosivuilta:
https://www.ruokavirasto.fi/elintarvikkeet/elintarvikeala/ainesosat-ja-sisalto/lisaaineet-aromit-ja-entsyymit/lisaaineet/

Hiivauutetta käytetään aromivahventeen tavoin, sillä se sisältää luonnostaan makua vahvistavia ominaisuuksia. Hiivauutetta ei lasketa lisäaineeksi perinteisessä mielessä, vaan se luokitellaan luonnolliseksi aromivalmisteeksi.

Emme käytä tuotteidemme valmistusprosessissa sellaisia ainesosia tai lisäaineita, jotka sisältävät tai joiden valmistuksessa on käytetty geenimuunneltuja organismeja (GMO).

Pyydämme tarkistamaan allergeenitiedot kunkin tuotteen pakkausmerkinnöistä. Ilmoitamme siellä kaikista allergeeneista, jotka määritellään EU-asetuksessa 1169/2011 elintarviketietojen antamisesta kuluttajalle.
Allergeenit on merkitty lihavoituna tuotteen ainesosaluetteloon.

Ilmoitamme parasta ennen -päiväyksen painettuna tuotteen pakkauksessa. Päiväys takaa, että tuote pysyy laadukkaana ainakin annettuun päivämäärään asti, mikäli tuote on säilytetty pakkauksen ohjeiden mukaisesti. On kuitenkin mahdollista, että tuote on täysin hyvä myös päiväyksen jälkeen. Suosittelemmekin arvioimaan tuotteen ulkonäköä, hajua ja makua ennen sen hävittämistä.

Reklamaatiot

Meillä on hyvin tarkasti määritetyt prosessit tuotteidemme valmistuksessa, laadunvalvonnassa ja jakelussa. Korkea laatu ja asiakkaiden tyytyväisyys tuotteisiimme ovat meille ensiarvoisen tärkeitä asioita.
Joskus tuotteeseen on kuitenkin voinut syystä tai toisesta tulla virhe, ja tällöin toivomme sinun olevan meihin yhteydessä, jotta voimme selvittää vian syytä. Helpoiten tämä onnistuu verkkosivujemme yhteydenottolomakkeen kautta: https://blaband.fi/ota-yhteytta/
Muista erityisesti täyttää tieto tuotteen parasta ennen -päiväyksestä. Tämä auttaa meitä tutkimaan syitä poikkeavuudelle sekä parantamaan työtämme niin, että vastaavanlaisilta virheiltä vältyttäisiin tulevaisuudessa.

Kilpailut & yhteistyöt/sponsorointi

Löydät kunkin kilpailun yksityiskohtaiset kilpailuohjeet ”Säännöt & ehdot” -sivulta (länk till ny sida). Käsittelemme henkilötietoja GDPR 2016/679 mukaisesti, mikä edellyttää voittajien henkilötietojen salassapitoa kilpailun päätyttyä.

Mahtavaa, että osallistuit kilpailuumme ja voitit – onnea! Otamme voittajiin yhteyttä henkilökohtaisesti, joko sähköpostilla tai soittamalla. Lähetämme palkinnon saatekirjeen kanssa yleensä 1-2 viikkoa kilpailun päättymisen jälkeen.

Kiitos, että olet osoittanut kiinnostusta Blå Bandiin ja tuotteisiimme! Käytämme yhteistyöhön jo luotuja kanaviamme, emmekä ikävä kyllä voi tällä hetkellä tarjota uusia yhteistyömahdollisuuksia.

Kiitos!

Kiitos yhteydenotostasi. Viestisi on saapunut kuluttajapalveluumme, käsittely voi kestää muutaman päivän. Kiitos kärsivällisyydestäsi.

Tilaa blogimme
Jaamme siellä helppoja ja nopeita reseptejä sekä erilaista tietoa ruoan valmistamisesta.